DOLAR 33,0989 0.21%
EURO 36,2282 0.48%
ALTIN 2.638,020,64
BITCOIN 21564012.94737%
İstanbul
33°

AÇIK

17:13

İKİNDİYE KALAN SÜRE

Cisco Geniş Bant Araştırması: Dijital yaşamda ilk 3 öncelik: Hız, güvenlik ve sürdürülebilirlik
  • Haberuc
  • Ekonomi
  • Cisco Geniş Bant Araştırması: Dijital yaşamda ilk 3 öncelik: Hız, güvenlik ve sürdürülebilirlik

Cisco Geniş Bant Araştırması: Dijital yaşamda ilk 3 öncelik: Hız, güvenlik ve sürdürülebilirlik

ABONE OL
27 Temmuz 2023 09:48
Cisco Geniş Bant Araştırması: Dijital yaşamda ilk 3 öncelik: Hız, güvenlik ve sürdürülebilirlik
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Değişen tüketici beklentileri, interneti de yine şekillendiriyor. Cisco Geniş Bant Araştırması’na nazaran EMEA bölgesindeki tüketicilerin %60’ından fazlası otomobillerini, aygıtlarını ve güç kaynaklarını internete bağlama beklentisi içinde ve geniş bant ağlarının da bunu destekleyecek formda ölçeklendirilmesi gerekiyor. Günlük işler için geniş banda yönelik bağımlılığın artmasıyla birlikte, “hız” güvenliği geçerek en büyük öncelik halini aldı. Tüketicilerin bir öteki önceliği ise sürdürülebilirlik. İştirakçilerin %77’si daha düşük karbon ayak izine sahip geniş bant için daha fazla fiyat ödemeye hazır olduğunu beyan etti.

Cisco Geniş Bant Araştırması, değişen tüketici beklentilerinin internetin dinamiklerini ve iktisadını tekrar şekillendirdiğini ortaya koydu. EMEA bölgesindeki (Avrupa, Orta Doğu ve Güney Afrika) tüketiciler, sürat ve güvenliğe yönelik klasik taleplerini, artan etraf şuuru, inançlı bulut altyapısı ve akıllı otomobillerden konut aletlerine kadar cihazlarımızı birbirine bağlayan Objelerin İnterneti (IoT) üzere teknolojilerin yaygınlaşmasına bağlı olarak yine pahalandırıyor. 

İşte araştırmada öne çıkan kimi çarpıcı bulgular: 

Sürdürülebilirlik tüketici tercihlerinde en belirleyici etken

  • Katılımcılarının %79’u geniş bandı kritik ulusal altyapı olarak kıymetlendiriyor. Bu da teknoloji sanayisinin bu taleplere karşılık vermesi ve gelecek için daha sürdürülebilir, daha inançlı bir internete hakikat seyahati hızlandırması muhtaçlığını artırıyor.
  • Sürdürülebilirlik artık tüketici tercihlerinde en belirleyici etken. Geniş bant kontağının karbon maliyeti, tüketicilerin en değerli önceliği durumunda. Cisco Geniş Bant Araştırması, EMEA’daki tüketicilerin %65’inin geniş bantlarının karbon ayak müsaadeden tasa duyduğunu, bu hususta en fazla kaygı duyanların ise 18-24 yaş ortası gençler (%73) olduğunu ortaya koydu. 
  • Katılımcıların %77’si, sürdürülebilir geniş bant için gerekirse daha fazla ödeme yapmaya dahi hazır olduklarını (yaklaşık dörtte biri, %20’nin üzerinde bir fiyat farkı ödemeye hazır) söz etti. Bu sonuç, Nielsen tarafından 2019’da ve Globescan tarafından 2022’de yapılan anketlerde çıkan, şirketlerin gezegen üzerindeki olumsuz tesirlerini azaltmalarına yönelik yaygın talebi destekliyor.

Şifre, hâlâ en yaygın güvenlik yolu 

  • Artan çevresel dertlere paralel olarak, hibrit çalışmanın ortaya çıkması ve çalışanların profesyonel ömürleri ile şahsî ömürleri ortasındaki çizginin giderek bulanıklaşması, beraberinde yeni riskler getiriyor. Birçok tüketici geniş bantlarını bankacılık ve iş üzere misyonlar için kullanmasına karşın, ankete katılanların mesken ağlarını ve aygıtlarını korumak için kullandıkları en tanınan yolun hâlâ şifreler olduğu görülüyor (%53). İştirakçilerin sırf dörtte biri yönlendiricilerinin güvenlik duvarını açmış durumda. Tüketicilerin %57’sinin siber akınlardan kaygı duyduğunu ortaya koyan önceki Cisco araştırmasına rağmen bu türlü bir sonucun çıkması ise ayrıyeten dikkat cazibeli. 
  • Önümüzdeki bir yıl içinde geniş bantlarını yükseltmeyi planlayanlar ortasında sürat ana öncelik (%40). Güvenlik ise artık ikinci sırada yer alıyor ve tüketicilerin %38’i tarafından geniş bant paketlerini seçerken en değerli faktör olarak gösteriliyor.

Akıllı dijital yaşama geçiş

  • Çevrimiçi IoT aygıtlarının sayısı milyarlardan trilyonlara çıktıkça, üretilen tüm bilgileri tahlil etmek için bant genişliğine ve süreç gücüne olan talep de artıyor. Cisco Geniş Bant Araştırması da bu durumu takviyeler sonuçlar içeriyor. Tüketiciler bunun yerine ‘daha akıllı’ bir dijital yaşama geçişi benimsiyorlar. 
  • Çoğunluk halihazırda otomobillerini (%67), aydınlatma sistemlerini (%74), aygıtlarını (%71), güçlerini (%76) ve sularını (%64) internete bağlamış durumda ya da bağlamayı planlıyor. Hakikaten, ankete katılan tüketicilerin yarısından fazlası (%54) konutlarını ve hayatlarını internete bağlamanın yeni yolları konusunda olumlu düşündüklerini belirtiyor. 
  • Buna karşılık iştirakçilerin %63’ü hayat pahalılığının, dijital hizmetlere para harcama biçimlerini değiştirdiğini de beyan ediyor. Hakikaten %21’i daha düşük maliyetli bir geniş bant paketine geçtiğini, %16’sı ise yayın hizmetlerini iptal ettiğini belirtiyor.

İklim değişikliği ile siber tehditler üzere uğraş edilmeli

Cisco Türkiye Genel Müdürü Didem Duru da araştırma sonuçları hakkında şunları söyledi: “Bilgi ve irtibat teknolojisi kesimine ilişkin karbon ayak izinin, küresel sera gazı emisyonlarının %2,1 ila 3,9’unu oluşturduğu kestirim ediliyor. Bunun yarısından fazlası ağlardan ve bilgi merkezlerinden kaynaklanıyor. Cisco, Gelecek için İnternet stratejisinin iktisadını ve sürdürülebilirliğini dönüştürme misyonuyla hareket ediyor. Bu da eserlerin güç verimliliği ve güvenliği göz önünde bulundurularak tasarlanması, eser geliştirme ve iş operasyonlarında döngüsel iktisat unsurlarının uygulanması ve eser hayat döngüsü idaresinde akıllı ve sürdürülebilir bir yaklaşım benimsenmesi manasına geliyor. Daima gelişen ve genişleyen siber güvenlik tehdit ortamına ek olarak, artan iklim değişikliği tehdidiyle de başa çıkmak zorundayız. Bu nedenle, geniş bant altyapısında sürdürülebilirlik ve güvenliğe öncelik verilmesi, kalıcı ve dirençli dijital dönüşümün sağlanması için çok kıymetli.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.