DOLAR 32,2265 0.06%
EURO 35,1242 0.08%
ALTIN 2.506,830,26
BITCOIN 2137983-1.01565%
İstanbul
20°

KAPALI

SABAHA KALAN SÜRE

Diyet baltalayan yaz etkenlerine dikkat!

Diyet baltalayan yaz etkenlerine dikkat!

ABONE OL
13 Temmuz 2023 08:48
Diyet baltalayan yaz etkenlerine dikkat!
0

BEĞENDİM

ABONE OL

YAZIN İNCE VE FİT OLMANIN 8 PÜF NOKTASI!

Yaz aylarında çoğunlukla açık havada vakit geçirmek, kışa nazaran daha fazla toplumsallaşmak,  tatilde yemeyi abartmak, dışarıda yüksek kalorili yiyecekler tüketmek ve üstüne gece yemeleri eklemek derken kilo artışı kaçınılmaz olabiliyor. Halbuki pek çoğumuz aylar öncesinden diyete başlayarak yaza inve ve fit girmeyi başardık. Fakat bunu sürdürebilmek de son derece değerli. Aksi taktirde verilen kilolar süratle geri alınarak en başa dönülebiliyor! Acıbadem Altunizade Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan “Diyeti tatil boyunca devam ettirmek en az diyet kadar ilgi isteyen bir süreç. Zira ne kadar sağlıklı bir diyet ile kilo vermiş olursanız olun dikkat etmeyi bıraktığınız vakit kilo almak kaçınılmaz olur. Tatilde de sağlıklı kiloda kalmak, ince ve fit bir görünümde olmak için dikkat etmemiz gereken birtakım temel kurallar var” diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan yazın ince ve fit olmanın 8 püf noktasını anlattı, diyeti baltalayan yaz etkenlerine dikkat çekti, değerli ikazlar ve tekliflerde bulundu. 

Öğün sisteminizi değiştirmeyin

Tatilde yatış ve kalkış saatleri değişse de öğün sisteminizi değiştirmemeye çaba edin. Kahvaltınızı poğaça, simit, beyaz ekmek ve börek üzere yüksek karbonhidrat içeriğiyle diyet baltalayan hamur işleriyle değil, beyaz peynir, zeytin, domates, salatalık ve yumurta üzere sağlıklı ve tok tutan besinlerle yapın.  Kahvaltınızı erken saatlerde yapıyorsanız ortalarda gereksiz atıştırmalara mani olmak için kesinlikle öğlen yemeği yiyin.  Eğer geç kahvaltı ile güne başlıyorsanız öğlen yemeğini atlayabilirsiniz. Akşam yemeklerinizi de uygun saatlerde yemeye çalışın. Gece geç saatlerde yemek yemekten kaçının.   

 Bol su için 

Gün içerisinde sıvı alımızın düşük kalmamasına dikkat edin. Yanınızda suyunuz olsun yahut gittiğiniz yerlerde su için. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan “Bu sayede hem mide hacminizin bir kısmını su ile doldurup fazla besin tüketmeye pürüz olursunuz hem de açlık hissini bastırarak fazla porsiyon tüketmekten kendinizi korursunuz. Zira bazen açlık ve susuzluk hislerini karıştırıp susadığımız halde açıkmış sinyalleri alabiliriz” diyor. En sağlıklı sıvıların başında suyun geldiğini vurgulayan İpek Ertan, ayran, kefir, sade maden suyu, buzlu konut imali şekersiz yeşil / siyah çayın da sağlıklı alternatifler olduğunu belirtiyor.  Ev üretimi soğuk çaylara tatlandırmak için tarçın yahut limon – şeftali üzere meyveleri de ekleyebilirsiniz.

Sebze tüketimine tartı verin 

Mevsim zerzevatları tüketmeye itina gösterin. Pişmiş sebzeler çiğ sebzelere nazaran çok daha fazla tok tutma özelliğine sahip olduğundan yaz sıcaklarında zeytinyağlı zerzevatları tercih edebilirsiniz. Lakin zerzevat yemeğinin yanında kesinlikle salata da tüketin. Tüm öğünlerinizde yeterli yıkanmış çiğ sebzeler (salatalar) bulunsun. 

Yeterli protein alın

Yumurta, peynir, et, tavuk, balık, hindi, deniz eserleri, kurubaklagiller üzere yüksek protein içeren besinler tüketerek hem metabolizmanızı hızlandırabilir hem de tok kalma sürenizi  uzatarak diyeti baltalayan gereksiz atıştırmalıkların önüne geçebilirsiniz. Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan “Bir çok insan tarafından kurubaklagiller kış yemeğiymiş üzere düşünülse de yazları da haşlanarak yapılan kurubaklagil salataları epeyce lezzetli ve âlâ bir protein kaynağı olarak tüketilebilir. Kurubaklagiller birebir vakitte yüksek lif içerikleriyle bağırsakları da çalıştırarak kilo verme sürecine katkı sağlar” diyor. 

Yoğurt tüketin 

Kalsiyumdan varlıklı besinlerin tok tutma özellikleri olduğundan, ana yemeklerde yahut orta öğünlerde yoğurt, ayran ve kefir üzere besilenler tüketmeye itina gösterin. Ana yemeklerde yoğurtlu salata, ayran yahut soğuk yoğurt çorbası olarak da menüye eklenebilir. Orta öğünlerde ise kefir ve meyve yahut yoğurt ve musli çok hoş orta öğün alternatifleri olabilir.

Tok tutan orta öğünler yapın

Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan “Gereksiz atıştırmalar yapmamak ve önünüze çıkan kalorili yiyeceklere hayır diyebilmek için öncelikle tok olmak gerekiyor. Bunun için öğün aralarınızı çok uzun tutmayın. Genel olarak 4-5 saatte bir sağlıklı öğünler yaparsanız çok açlık hissetmezsiniz. Orta öğünlerde de kendinize lif ve su içeriği yüksek orta öğün hazırlarsanız tokluğunuzu uzun mühlet sağlayabilirsiniz. Orta öğünlerinizi bazen yaz sıcağında serinletici bir smoothie ile de yapabilirsiniz. Örneğin; içine salatalık, yeşil elma/ şeftali/ çilek ve 2 yemek kaşığı chia tohumu yahut 2 yemek kaşığı yulaf kepeği unu eklediğiniz bir smoothie hazırlayabilirsiniz” diyor. 

Yaz meyvelerinde çoka kaçmayın

Yaz aylarında orta öğünlerde tüketeceğiniz yaz meyveleri bol lif ve su içerdiğinden bu özellikleri ile hem tatlı tüketimi isteğini azaltıyor hem de su tüketimini artırıyor. Lakin dikkat! Yaz meyvelerinin lezzetine kanıp çoka kaçmayın! Porsiyon denetimi yapmaya ihtimam gösterin aksi halde meyve tüketiminde çoka kaçmak kilo almanıza neden olacaktır. Örneğin; 4 ince dilim karpuz ile 1 dilim peynir yahut 2 küçük salkım üzüm ile 3 tam ceviz ya da 1 şeftali ile 1 kase yoğurdu orta öğünde tüketebilirsiniz.  

Dondurmaya dikkat edin!

Beslenme ve Diyet Uzmanı İpek Ertan “Birçok tatlıdan daha düşük olsa da, dondurmanın gücü dikkate almaya bedel. Bu nedenle tüketiminde çoka kaçmayın. Ayrıyeten dondurmayı yemeklerin akabinde değil, orta öğün olarak tüketmeniz çok daha gerçek bir tercih olacaktır. En sağlıklısı tabiki gerçek sütten ve gerçek meyvelerden yapılmış olanlardır. Bu nedenle yüksek şeker içerikli hazır dondurmalar yerine onları tercih etmeye çalışın. Şeker içeren bir besin olduğu için haftada iki-üç defa, ikişer topu aşmamaya itina gösterin. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.