DOLAR 32,5974 0.34%
EURO 34,8197 0.21%
ALTIN 2.510,901,07
BITCOIN 20942181.46767%
İstanbul
11°

HAFİF YAĞMUR

21:22

YATSIYA KALAN SÜRE

Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?
  • Haberuc
  • Sağlık
  • Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?

Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?

ABONE OL
19 Ocak 2024 01:12
Karne notları karşısında çocuğa yaklaşım nasıl olmalı?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Karnelerin makus gelmesinin, çocukların duygusal ve motivasyonel dünyasında zorlayıcı bir tesir yaratabildiğine işaret eden uzmanlar, bu durumu olumlu bir formda direktörün ve çocukların gelişimine dayanak olmanın mümkün olduğunu söylüyor. Mükafata alışan bir çocuğun ileriki okul hayatında da motivasyonla değil yalnızca mükafatı kazabilmek hedefli davranışlarda bulunacağını tabir eden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Çocuğa aile içindeki kıymetinin yalnızca karne notuyla ölçülmediğini, sevginin rastgele bir şarta bağlı olmadığı hissettirilmelidir.” dedi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, 19 Ocak’ta yarıyıl tatiline çıkacak olan öğrencilerin karne performansları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu ve ebeveynlere kıymetli tavsiyeler paylaştı. 

Ders çalışmak ailelerin değil çocukların kendi sorumluluğunda 

Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, ders çalışmanın ailelerin değil çocukların kendi sorumluluğunda olması ve çocuklara verilecek mükafatların rastgele bir şarta bağlanmadan sunulması gerektiğini tabir ederek, “(Karnen güzel gelirse sana istediğini alacağım) gibisi telaffuzlar çocukları sorumluluk almaya yönlendirmez. Tersine kendisinden istenilen ya da yerine getirmesi gereken sorumluluklar karşısında ebeveynlerinden maddi beklentiler içine girer ve bu beklentiler karşılandıkça sorumluluklarını gerçekleştirir, karşılanmadıkça da gerçekleştirmez. Bu durum çocuğun ruhsal ve duygusal gelişimini sekteye uğratır.” dedi.

Sözel olarak takdir etmek önemli

Karneye karşılık olarak verilen çok ve maddi olarak yüksek mükafatların çocukta ceza ile birebir etkiyi yarattığını da tabir eden Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, “Ödüle alışan bir çocuk ileriki okul hayatında da motivasyonla değil yalnızca mükafatı kazabilmek gayeli davranışlarda bulunur. Bunun yerine çocukların yapabildikleri ve başarabildikleri alanları fark edip, sözel olarak takdir etmek değerlidir. Lakin bu yaklaşımda da çoka kaçmamak, çok yüceltmemek gerekir. Takdir ve övgüyü kullanırken sonuç değil vermiş olduğu uğraş övülmeli ve desteklenmelidir.” diye konuştu.

İlginizi Çekebilir;  Antalya Büyükşehir'in Güzeloba kreşi açılıyor

‘Tembel’, ‘başarısız’ üzere etiketlemeler çocuğun motivasyonunu olumsuz tarafta etkiliyor

Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, çocukların kıymetleri aldıkları notlara, okuldaki performanslara nazaran oluşmadığını da belirterek, şöyle devam etti:

“Karne notları yalnızca çocuğun o periyot içerisinde öğrendiği bilgilerin kâfi olup olmadığının bir göstergesidir. Makûs notlar karşısında sert, tehditkar, katı tavırlar yahut ‘tembel’, ‘başarısız’ üzere etiketlemeler çocuğun motivasyonunu olumsuz istikamette etkileyebileceği üzere benlik algısının da zayıflamasına neden olabilir. Bunun yerine çocukları dinleyerek, onların his ve kanılarını paylaşarak sorunu çözmeye yönelik neler yapılacağını konuşmak bir sonraki eğitim öğretim periyoduna onları daha hazır hale getirecektir. Çocuğa aile içindeki kıymetinin yalnızca karne notuyla ölçülmediğini, sevginin rastgele bir şarta bağlı olmadığı hissettirilmelidir.”

Akranlarıyla kıyaslamayın

Kötü karne karşısında birinci basamağın çocukları akranlarıyla kıyaslamamak ve öncelikle karnesinde güzel olduğu alanlar üzerine konuşmak olduğunu da anlatan Uzman Klinik Psikolog Elvin Akı Konuk, şunları tabir etti:

“Sadece olumsuzu öne çıkarmak onların olumlu tarafta düşünmelerini de engelleyecektir. Akabinde çocuklar düşünmeye ve karşılıklı konuşmaya yönlendirilmelidir. Hangi derslerde zorluk yaşadığını, hissettiği hisleri konuşarak notların telafisi için önümüzdeki devir neler yapabileceği hakkında öncelikle çocuktan fikir istenilmeli akabinde ebeveynler kendi fikirlerini ve tahlil tekliflerini sunmalıdır. Bu noktada ebeveynlere düşen misyon öğretmen rolü almak yahut aldığınız kararları onun yerine uygulamak olmamalı, tahlilleri uygulamada yalnızca yol gösterici, destekleyici biçimde rehberlik yapmak olmalıdır.” 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.