70 ülkede 437 mağazası ve e-ticaret operasyonlarıyla faaliyet gösteren Türkiye’nin en büyük moda markalarından Koton’un talep toplama süreci büyük bir muvaffakiyetle tamamlandı.
2024 yılında gerçekleşen en büyük halka arzlardan biri olarak öne çıkan Koton’un halka açıklık oranı yüzde 16,5 oldu. Şirketin halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL olarak açıklandı.
Talep toplama sürecini tamamlayan Türkiye’nin En Beğenilen Bayan Markası Koton’un halka arzına müracaat sayısı 3.554.213 olurken, 3.473.380 yatırımcının talebi karşılandı. İş Yatırım konsorsiyum liderliği ve Ak Yatırım konsorsiyum eş liderliğinde oluşturulan konsorsiyum aracılığı ile 30 Nisan, 2-3 Mayıs 2024 tarihlerinde hisse başına 30,50 TL’den talep toplayan şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5, halka arz büyüklüğü ise 4.166.300.000 TL oldu.
Halka arzda yurt içi kişisel yatırımcılar ve şirket çalışanlarından 1,4 kat, yurt içi kurumsal yatırımcılardan ise 4,8 kat talep toplandı. Halka arz edilen şirket payları, Borsa İstanbul’da 30,50 TL fiyat ve “KOTON” kodu ile 10 Mayıs’ta gerçekleşecek gong merasimi sonrası süreç görmeye başlayacak ve şirketin halka açıklık oranı yüzde 16,5 olacak.
Koton CEO’su Dr. A Bülent Sabuncu, “Halka arzımıza ilgi gösteren ve bize güvenen bütün yatırımcılarımıza çok teşekkür ediyoruz. Talep toplama sürecimizi muvaffakiyetle tamamladık. Aldığımız yüksek talep, sevilen bir Türk moda markasını küresel bir markaya dönüştürme seyahatimizde yatırımcıların bizimle birlikte olduğunu gösteriyor. Bu motivasyonla büyüme atılımlarımıza devam edeceğiz. Halka arzdan elde edeceğimiz gelirle orta vadeli devirde yüklü yurt dışında olmak üzere 130 ile 150 mağaza açacağız ve toplam satışlarımız içinde yüzde 10,7 seviyesindeki e- ticaretimizi yüzde 15-20’lere çıkaracağız. Mağaza ve online ticaretimizle 70 ülkeye taşıdığımız markamızı ve modamızı daha çok ülkeyle ve daha çok modaseverle buluşturacağız” diye konuştu.
RAKAMLARLA KOTON (2023)
*Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Akademetre Araştırma’nın tüketici anketiyle belirlenen Türkiye’nin 1 Numaralı Markaları araştırmasına nazaran.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
25 Aralık 2025SPOR
25 Aralık 2025SAĞLIK
25 Aralık 2025TEKNOLOJİ
25 Aralık 2025EĞİTİM
25 Aralık 2025EKONOMİ
25 Aralık 2025SPOR
25 Aralık 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
3615 kez okundu
2
Alternatif Bank çalışanlarıyla birlikte “Değerler Haftası”nı kutladı
1231 kez okundu
3
Macarı̇stan Heyeti Akkuyu Nükleer Güç Santralı̇ Sahasını Zı̇yaret Ettı̇
651 kez okundu
4
Türkı̇ye’nı̇n En Büyük Nükleer Enerjı̇ Forumu NPPES-2023, Rosatom ve Akkuyu Nükleer’in Ana Sponsorluğunda Gerçekleştirildi
648 kez okundu
5
Migros, Karadeniz’de Türk Somonu Hasadına Başladı
497 kez okundu