Espor ve görüntü oyun dallarına yönelik tahlil ve yatırımlarıyla gündeme gelen finansal teknoloji şirketi Papara, Twitch yayıncılarının takipçilerinden takviye almasını kolaylaştıran ve rekabetçi komitesiyle öne çıkan Yayıncı Hesabı özelliğini duyurdu.
Dijital iktisat, içerik üreticiliğini ve yayıncılığı profesyonel bir mesleğe dönüştürdü. Bu durum, sohbet programları, görüntü oyunu yayınları, espor müsabakaları üzere içeriklerle takipçilerine çeşitli platformlardan ulaşan yayıncılar için geliştirilen gelir modellerini de beraberinde getirdi. Türkiye’de en çok kullanılan platformlar ortasında Twitch’in başı çektiği bilinirken TwitchTracker’ın dataları, Türkiye’de en çok izlenen 10 Twitch yayıncısının haziran ayında toplamda 757 bin saat yayın yaptığını, bu yayıncıların ortalama izleyici sayısının 120 binin üzerinde olduğunu gösterdi.
Espor ve görüntü oyun bölümleriyle yakından ilgilenen finansal teknoloji şirketi Papara, bağımsız yayıncıların takipçilerinden takviye almalarını kolaylaştırmak için Twitch yayıncılarına özel olarak geliştirdiği Yayıncı Hesabı’nı duyurdu.
Yayıncı takviyesini kolaylaştırıyor
Twitch’te yayın yapan içerik üreticileri, yayın adreslerini, en az dayanak meblağını, yayın platformlarını ve bildirim sistemlerini belirleyerek Papara Yayıncı Hesabı açabiliyor. Yayıncı Hesabı açılan kullanıcılar, kendilerine özel olarak oluşturulan “yayıncı donation” irtibatını Twitch yayınlarında, toplumsal medya hesaplarında paylaşabiliyor. Papara kullanıcısı olan izleyiciler, bu ilişkiyi kullanarak direkt Papara üzerinden yayıncılara dayanakta bulunabiliyor.
Rekabetçi kuruluyla öne çıkıyor
Yayıncı bağış ve yayıncı dayanak altyapılarında ortalama kurul oranının %5 olduğu bilinirken, Papara’da ticari/aşırı kullanım fiyatı kapsamında tıpkı ay içinde Papara hesabına 5 farklı bireyden toplam 5 bin TL ve üzeri yahut meblağdan bağımsız 10 farklı bireyden para transferinden sonra gelecek takviyelerde, BSMV hariç %3,40, BSMV dâhil %3,57 süreç fiyatı kesiliyor. Bu açıdan Papara, yayıncı dayanak altyapıları ortasında rekabetçi komite oranıyla öne çıkıyor.
Bir haftada 3 binden fazla yayıncı hesap açtı
Papara’dan paylaşılan yeni datalara nazaran Yayıncı Hesabı eseri, kullanıma açıldığı günü takip eden bir hafta içinde 3 binden Twitch yayıncısına ulaştı. 16 milyonu aşkın kullanıcısına Oyun & Dijital Kod ödemelerini kolaylıkla yapabilme imkanı sunan Papara, Yayıncı Hesabı eseriyle espor, görüntü oyun üzere odaklarda içerik üreten bağımsız yayıncılara olan dayanağını de göstermiş oldu. Ayrıyeten Papara, yaratıcı iktisadın bir kesimi olan, canlı yayınlar yaparak topluluk oluşturmayı başaran içerik üreticilerine yeni ve rekabetçi bir gelir kanalı sundu
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
EĞİTİM
28 Aralık 2025SPOR
28 Aralık 2025SAĞLIK
28 Aralık 2025TEKNOLOJİ
28 Aralık 2025EĞİTİM
28 Aralık 2025EKONOMİ
28 Aralık 2025SPOR
28 Aralık 2025
1
Ekonomik büyüme ve sürdürülebilir kalkınma için Kadın-Erkek istihdam oranı eşitlenmeli
3653 kez okundu
2
Alternatif Bank çalışanlarıyla birlikte “Değerler Haftası”nı kutladı
1233 kez okundu
3
Macarı̇stan Heyeti Akkuyu Nükleer Güç Santralı̇ Sahasını Zı̇yaret Ettı̇
664 kez okundu
4
Türkı̇ye’nı̇n En Büyük Nükleer Enerjı̇ Forumu NPPES-2023, Rosatom ve Akkuyu Nükleer’in Ana Sponsorluğunda Gerçekleştirildi
660 kez okundu
5
Migros, Karadeniz’de Türk Somonu Hasadına Başladı
501 kez okundu