DOLAR 33,0413 0.65%
EURO 36,0249 0.4%
ALTIN 2.559,200,41
BITCOIN 19835642.14771%
İstanbul
28°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Müşterisi Oldu
  • Haberuc
  • Ekonomi
  • 2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Müşterisi Oldu

2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Müşterisi Oldu

ABONE OL
19 Şubat 2024 11:12
2023 Yılında 6.5 Milyon Kişi Dijital Bankacılık Müşterisi Oldu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Türkiye Bankalar Birliği (TBB) bilgilerine nazaran, 2022’de bankalar 18 milyon yeni müşteri kazanımı gerçekleştirirken; 4 milyon kişi, dijital bankacılığa ivme kazandıran ve tüketicilere şubeye gitmeden banka müşterisi olma kolaylığı sağlayan “uzaktan müşteri edinimi” yoluyla banka müşterisi olmuştu. 2023 yılında banka müşterisi olan her 3 şahıstan 1’i dijital bankacılığı tercih etti. 

Bankalar 2023 yılında 18.5 milyon yeni müşteri kazanırken, bankaların taşınabilir uygulamaları aracılığıyla manzaralı görüşme yoluyla müşteri olma süreçlerini tamamlayan kişi sayısı 6.5 milyona yükseldi. Geçtiğimiz yıl 1 milyondan fazla müşterinin dijital bankacılık kullanarak banka müşterisi olmasına aracılık eden ve her ay 35 milyonu aşkın ziyaret alan HangiKredi 2023 yılı bankacılık bölümü müşteri eğilimleri ve kullanıcı davranışlarını açıkladı.

 

2023 Yılında %0 Faizli Eserlere Yönelim Arttı   

2023 yılında bankalar pazar hissesini genişletmek, yeni müşteri edinmek için stratejilerini, büyük ölçüde %0 faizli taksitli nakit avans kampanyaları üzerine kurdu. Gereksinim kredisinden farklı olarak kredi kartı üzerinden sunulan bu faizsiz kampanyalar tüketicilere son derece cazip geldi. 

Haziran ayından itibaren Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) siyaset faizlerinde yaptığı artışlar piyasa faizlerine de yansıdı. TCMB’nin datalarına nazaran, 2024 Ocak ayında faiz oranı yıllık %64 düzeylerine kadar çıktı. Bu nedenle, bilhassa 2023 yılının ikinci yarısında müşterilerin faizsiz eserlere yönelimi daha da arttı. HangiKredi bilgilerine nazaran, kullanıcıların kredi arayışları devam ederken, kredili eser hacminin yaklaşık %30’u nakit avans fırsatlarına kaydı. 2022 yılına nazaran de, bu kampanyaların yükü bir evvelki yıla nazaran %60 oranında arttığı gözlemlendi. 

 

2023 Yılında En Çok Müracaat Muhtaçlık Kredisine Yapıldı 

2023 yılında taksitli nakit avans kampanyaları revaçta olsa da muhtaçlık kredileri müşteriler tarafından tercih edilmeye devam etti. 2022 Aralık ayı gereksinim kredisi hacmi, 2023 yılında 983 milyar TL’ye ulaşarak %45 oranında artış gösterdi. 2023 yılının birinci 9 ayında gereksinim kredisi kullanan kişi adedi 20 milyonun üzerinde gerçekleşti. Bu sayının TBB tarafından Mart ayında açıklanacak datalara nazaran 25 milyonu geçmesi bekleniyor. Ferdi müşterilerin ortalama muhtaçlık kredisi kullanım fiyatı 35.000 TL olarak gerçekleşti.

Konut kredisi hacmi %21’lik artışla 438 milyar TL’ye yükseldi. 2023 yılında gerçekleşen kredili konut satışları bir evvelki yıla nazaran %36.6 azalışla 177.748 olarak gerçekleşti, kredili konut satışlarının toplam konut satışları içerisinde hissesi ise %14.5 oldu. Taşıt kredisi hacmi ise %93 oranında yükselerek 95 milyar TL’ye çıktı.  İhtiyaç kredisi faizlerinin yüksek olması nedeniyle tüketici harcamaları daha çok kredi kartı tarafına kaydı. Kredi kartlarında hacim %158 oranında artışla 2023 yılında 1.15 trilyon hacme ulaştı. BKM datalarına nazaran, 2022 yılında 99.5 milyon olan kredi kartı sayısı %18 oranında artışla, 2023’te 117.7 milyona ulaştı. 

2023 yılının kıymetli gelişmelerinden biri de kur muhafazalı mevduat uygulamasının kaldırılması oldu. Faiz artırımlarıyla yükselen mevduat faizleri de yatırımcının gözünde vadeli mevduat hesaplarını yine cazip hale getirdi. Buna bağlı olarak yılın ikinci yarısında, mevduat eserlerine olan talep birinci yarıya kıyasla iki katına çıktı. BDDK datalarına nazaran, gerçek şahıslar TL vadeli mevduat hacmi 2023 yılında, 2 trilyon TL’den 4.5 trilyon TL’ye ulaştı. 2024 Ocak ayı sonunda 3 aya kadar vadeli mevduatlara uygulanan ortalama faiz %51’e yükseldi. 

2023 yılı finans kesimindeki müşteri eğilimi ve kullanıcı davranışlarıyla ilgili bilgileri paylaşan HangiKredi Genel Müdürü Oray Durmazoğlu, 2023’e yönelik değerlendirmesini “Her ay bankacılık popülasyonunun 4’te 1’inin HangiKredi’yi ziyaret etmesiyle ekonomik gelişmelerin tüketici eğilimlerine yansımasını çok net gözlemleme fırsatımız oluyor. Finansal Asistan vizyonumuz doğrultusunda hayata geçireceğimiz yeni hizmetlerimizle finans bölümünü ve müşteri bilgilerini daha da derinlemesine tahlil etmeye devam edeceğiz.” kelamlarıyla tabir etti. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.