DOLAR 32,3607 0.17%
EURO 34,4602 -0.71%
ALTIN 2.437,27-0,95
BITCOIN 0%
İstanbul
18°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Türk gıda sektörü Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu
  • Haberuc
  • Ekonomi
  • Türk gıda sektörü Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu

Türk gıda sektörü Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu

ABONE OL
3 Mart 2024 13:36
Türk gıda sektörü Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Japonya’nın besin ithalatı son 5 yılda yüzde 17’lik artışla 62 milyar dolardan 73,6 milyar dolara ilerlerken, Türkiye’nin Japonya’ya besin ihracatı birebir devirde yüzde 72’lik artışla 164 milyon dolardan 282 milyon dolara yükseldi. Dünya’nın besin ambarı olan Türkiye, Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar gayesiyle 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katılıyor.

Eskinazi; “Dünya’nın besin ambarıyız”

Anadolu topraklarında yetişen binlerce çeşit besin eserleriyle Türkiye’nin dünyanın besin ambarı olduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Türk besin bölümünün Japonya pazarında maksatlarına ulaşması için 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katıldıklarını lisana getirdi.

Uzakdoğu’nun en büyük besin fuarı olan Foodex Japan Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibinde bu yıl 26.’sını yapacaklarını dillendiren Eskinazi, “Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı, zeytinyağı, sofralık zeytin, levrek, çipura, Türk somonu, kanatlı eti, yumurta, çam balı, fındık, bulgur, un, vişne, kiraz, ayva, salatalık, kavun, karpuz, elma, biber, mandalina, domates, defne, kekik, adaçayı, meyan kökü, siyah çay, kırmızı biber, haşhaş, kimyon, nane, yağlık gül, anason, turşu üzere eserlerde dünyanın en güçlü tedarikçilerinden biriyiz. Japonya, Türk besin bölümü için referans bir pazar. Japonya’ya ihracat yaptığınızda dünyanın her tarafına besin eserleri ihracatı yapabilecek kaliteye ulaştığınızı ortaya koymuş oluyorsunuz. Japonya pazarında büyümemiz beraberinde dünya genelinde besin ihracatımızın daha da süratli artmasına yer oluşturacak. Japonya ile ilgilerimizi artırarak ihracatımızı artırmak istiyoruz. Gayemiz Japonya’ya besin ihracatımızı orta vadede 1 milyar doların üzerine çıkarmak” diye konuştu.

Işık: “Japonya pazarı bizim için çok kıymetli”

Türk besin dalının, Cumhuriyetimizin 100. Yılında 26 milyar dolarlık besin eserleri ihraç ettiği bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Eserler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, ihracatta güçlü oldukları Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve ABD pazarları yanında Japonya, Çin, Hindistan üzere pazarlarda büyümek istediklerini vurguladı.

Japonya’nın son 5 yılda besin ithalatının yüzde 17’lik artışla 62 milyar dolardan 73,6 milyar dolara çıktığını paylaşan Işık, tıpkı devirde Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı besin ihracatı ise; yüzde 72’lik artışla 164 milyon dolardan 282 milyon dolara yükseldiğine dikkati çekti.

“Japonya pazarı Türk besin kesimi için çok kıymetli” diyen Işık, “Japon tüketiciler nezdinde organik esere talep yüksek. Türkiye’nin Japonya’ya besin ihracatını artırmak için 2015-2019 yılları ortasında TURQUALITY Projesi yürüttük. Foodex Japan Fuarı’na 26 yıldır katılıyoruz. Son 5 yılda Japonya’ya ihracatta Peru, Ekvador, Ukrayna, İrlanda üzere ülkeleri geçtik. Orta vadede Japonya’ya besin ihracatında 1 milyar dolar düzeyine ulaşmak için Foodex Japan Fuarı Türk besin ihracatçılarına büyük fırsatlar sunacak. Japonya’ya besin ihracatında 1 milyar dolara giderken bu ihracatın 100 milyon dolarlık kısmının organik eserlerden oluşması uğraşı içinde olacağız” formunda konuştu.

İlginizi Çekebilir;  "Askıda İyilik" ile Bayram Coşkusu Çoğalıyor

Girit: “Japonlar suşiyi Türk orkinoslarıyla yapıyor”

Türkiye ile Japonya ortasındaki tarihi bağlar, Türk besin dalının geniş ve kaliteli eser yelpazesi ve iki ülke ortasında vize uygulamasının bulunmamasının Türkiye’nin Japonya’ya ihracatını artırabilmesi için fırsatlar barındırdığını kaydeden Ege Su Eserleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Lideri Bedri Girit, Türkiye’den Japonya’ya besin ihracatında su eserleri dalının 2023 yılında 53 milyon dolarlık hisseyle ikinci sırada yer aldığını bildirdi.

Türk su eserleri ve hayvansal mamuller dalının Japonya’da ihracat sayılarını üst çekebileceğine olan inancını paylaşan Girit, “Japon dostlarımız en çok sevdikleri yiyecek olan suşiyi Türk orkinoslarıyla yapsınlar istiyoruz. Japonya’ya balık dışında kanatlı etleri gönderiyoruz. Artık ise; toz yumurta ve sofralık yumurta ihracatı konusunda görüşmelerimiz sürüyor. Foodex Japan Fuarı’nda yapacağımız ticari temaslarla 2024 yılında Japonya’ya ihracatta büyük artışlar yakalayacağımıza inanıyoruz” dedi.

Öztürk, “Japonlar en çok Türk makarnasını sevdi”

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Muhammet Öztürk, Türkiye’den Japonya’ya besin eserleri ihracatında hububat bakliyat yağlı tohumlar kesiminin 95 milyon dolarlık hisseyle önder olduğunun altını çizdi.  

Türkiye’den Japonya’ya besin ihracatından yüzde 34 hisse aldıkları bilgisini veren Lider Öztürk, “Hububat bakliyat yağlı tohumlar kesimi ihracatımızda makarna 62 milyon dolarla dorukta yer alırken, çikolatalı eser ihracatımız 11 milyon dolar. Bu eserleri 5,7 milyon dolarla bitkisel yağ ihracatı ve 5,5 milyon dolarla beyaz çikolatalı eserler takip etti. 2024 yılında Japonya’ya ihracatımızın 100 milyon doları aşması için çalışacağız” diye görüş belirtti.  

Er; “Japonya kutulu zeytinyağı ihracatında daima büyüyor”

Türk zeytincilik bölümünün 2023 yılında Japonya’ya ihracatını yüzde 57’lik artışla 18,5 milyon dolardan 29 milyon dolara taşıdığı bilgisini veren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Lideri Davut Er, Japonya’da zeytinyağı tüketiminin süratle arttığını, Türkiye’den Japonya’ya yapılan besin eserleri ihracatında zeytinyağının 27 milyon 200 bin dolarlık meblağla üçüncü sıranın sahibi olduğunu lisana getirdi.

İlginizi Çekebilir;  Bölgenin En Büyük Girişimcilik Etkinliği Take Off Girişim Başvuruları Uzatıldı

Er, Türkiye’nin zeytincilik bölümüne son 25 yılda büyük yatırımlar yaptığını vurgulayarak, “Türkiye’nin ağaç varlığı son 25 yılda 90 milyondan 200 milyona çıktı. Bu ağaçlarımızın randımanı arttıkça rekoltemiz 650 bin tona çıkacak. Japonya, bu rekoltemizin katma pahaya dönüşmesi için kritik bir pazar pozisyonunda. Son 10 yılda Japonya’da zeytinyağı kültürünün süratle yerleştiğini gözlemliyoruz. Zeytinyağı tüketimi her geçen yıl artan Japonya pazarına odaklanarak, pazarlama faaliyetlerimizi artırarak ihracatımızı daha da üst taşımayı hedefliyoruz” dedi.

Er, kelamlarını şu formda sürdürdü: ” Bilhassa son yıllarda Türk zeytinyağı markaları, dünya genelinde düzenlenen çeşitli yarışlarda kıymetli mükafatlar kazanarak isimlerini duyurmaya devam ediyor. Türk markalarının Japonya’daki itibarlı müsabakalardaki muvaffakiyetleri, bu eşsiz lezzetin birebir vakitte kaliteyle de öne çıktığını gösteriyor. Bu muvaffakiyetler, yalnızca birer ödül değil, tıpkı vakitte Türk zeytinyağının dünya standartlarında bir kaliteye sahip olduğunu kanıtlayan birer nişanedir.”

Er, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Ülkemizin verimli ağaçlarından elde ettiğimiz kaliteli zeytinyağını Japon tüketicilerle buluşturmak bizim için farklı bir gurur kaynağı. Pazarlama faaliyetlerimizdeki artışla birlikte, Japonya’ya olan ihracatımızı daha da artırarak, Türk zeytinyağını Japonya’da hak ettiği yere getirmeye devam edeceğiz.”

Osman Serdaroğlu ile Turkish Tastes Tadım Etkinliği

Michelin yıldızlı Türk şefimiz Osman Serdaroğlu Foodex Japan Fuarı’nda Türkiye pavyonunda Türkiye’nin lezzetleriyle, kendi tanımlarını buluşturarak Japonlara ve dünyanın dört bir tarafından gelecek ziyaretçilere sunacak. 

Şeflik eğitimini İtalya’da tamamlayan Osman Serdaroğlu, mutfak deneyimini Sorrento yakınlarındaki “Ristorante Torre del Saracino”’da ve Sicilya’da “Ristorante La Madia” üzere Michelin yıldızlı restoranlarda geliştirdi. Beş yılın sonunda bir agro turizm projesi geliştirmek hayaliyle Urla’ya yerleşmeye karar veren Serdaroğlu, 2020 Temmuz’undan bu yana restoranı “Teruar Urla”da konuklarını ağırlıyor. 
  

Şefin mutfağının temelini küçük üreticiyi destekleyerek, bölge mutfağını ve eserlerini ön plana çıkaran mevsimsel yalın, yaratıcı lezzetler oluşturuyor. Şef Osman Serdaroğlu, Foodex Japan Fuarı’nda Türkiye pavyonuna büyük bir güç katacak. 

Foodex Japan Fuarı boyunca; Türk somonu ve orkinosu ile yapılan sushi ve sashimi ile zeytinyağımız ve Türk Şaraplarıyla ilgili tadım aktiflikleri gerçekleştirilecek. Şarap tadım etkinliğinde şarap somelyeri Seren Giritligil konukları ağırlarken, Zeytinyağı tadımında Japon Zeytinyağı Somelyerleri Birliğinden Seiko Funahashi Türk zeytinyağlarını tanıtan seminerler verecek ve Türk zeytinyağlarının tadımını yaptıracak. 

Foodex Japan Fuarı’nda Türk besin dalının ihracatını artırmak için pazarlama yapacak firmalar; “A.KUARTET BESİN IC VE DIS PAZ LTD STI, ABALIOĞLU YAĞ SANAYİ VE TİC. A.Ş., ACARSAN MAKARNA UN BESİN İNŞAAT SANAYİ VE TİCARET A.Ş., ALTUNKAYA İNŞ. NAK. BESİN TİC.A.S., ARCAN DANISMANLIK BESİN SAN VE TIC A.S., ARMADA KÜME DIŞ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ, ASMADAN TARIM ESERLERİ VE BAĞCILIK SAN. VE TIC. A.Ş., BOZTOPRAK BESİN SANAYİ VE TİCARET A.Ş., BURCU BESİN KONSERVECİLİK VE SALÇA SANAYİ A.Ş., CHEF SEASONS BESİN SAN. VE TIC. LTD. STI., DOVIDO BESİN SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI, DURUM BESİN SAN. VE TIC. A.S., E N F BESİN DANIŞMANLIK İÇ VE DIŞ TİCARET SANAYİ A.Ş, EVER GREEN BESİN DIS TICARET A.S., FINE FOOD BESİN SAN. VE TIC. IHR. ITH.A.S., GAZİANTEP SANAYİ ODASI, GÖKNUR BESİN HUSUSLARI GÜÇ İMALAT İTH. İHR. TİC. VE SAN. A.Ş., GÖYMEN FOOD BESİN SANAYİ VE TİCARET A.Ş., İTİMAT ASA BESİN SANAYİ VE TİCARET A.S., IŞIK TARIM ESERLERİ SANAYI VE TICARET A.Ş., JAIN FARM FRESH BESİN SAN VE TIC A.Ş., K.F.C. BESİN DOKUMACILIK SANAYI ITHALAT IHRACAT YATIRIM A.S., KLARK KURU MEYVE İHRACAT TİCARET VE SANAYİ LTD ŞTİ, KOZMOPOLİTAN BESİN SAN. VE TİC. A.Ş., MALIA TARIM ESERLERİ SAN VE TIC AŞ, MARBİL YAĞ SAN.VE TİC.A.Ş., MARTAS ZİRAÎ ESERLERİ KIYMETLENDİRME A.S., MATEKS TARIM ESERLERİ BESİN GÜÇ SAN VE TIC A.Ş., MEVSIM BESİN SANAYI VE SOGUK DEPO TICARET A.S., MİLHANS BESİN VE TARIM ESERLERİ SANAYİ VE TİCARET A.Ş., MINIMAL BAĞLANTI MEDYA DANIŞMANLIK HIZMETLERI TIC. LTD. ŞTI., NEJAT ATALAN DIS TICARET A.S., NILBATU BESİN, NUTRUIT SÜPERGIDA SANAYİ AŞ, OBA MAKARNACILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş., OVE BESİN SANAYİ VE TİCARET AŞ, PENGUEN BESİN SANAYİ A.Ş., SANFORD BESİN AS, SAVOLA BESİN SAN. VE TIC. A.Ş., SELÇUK K BESİN YATIRIM SAN. VE TİC. A.Ş., SELVA BESİN SANAYİ A.Ş., SEVEN FOODS TARIM ESERLERİ VE BESİN SANAYİ VE TİCARET LTD ŞTİ., HUDUTLU SORUMLU TARİŞ ÜZÜM TARIM SATIŞ KOOPERATİFLERİ BİRLİĞİ, TASCO BESİN VE DANIŞMANLIK SANAYI TICARET LTD. ŞTI., TEKİNAK BESİN SANAYİ VE TİCARET A.Ş., TERMES TARIM SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI, TİCARET VE SANAYİ KONTUVARI T.A.Ş, TÜRKİYE BESİN İHRACATÇILARI, UYGUN RAFİNE YAĞ SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ., VERDE YAG BESIN UNSURLARI SAN.VE TIC AS, YÜCEBAŞ BESİN ORGANİK TARIM ESERLERİ LTD. ŞTİ.” Olacak. 

İlginizi Çekebilir;  Küresel Ticari Sigorta Fiyatları 2023 Yılının İkinci Çeyreğinde Yüzde 3 Arttı

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.